• Főoldal
  • Rólunk
    • Küldetésünk
    • Tevékenységünk
    • Munkatársak
    • Partnereink
  • Elérhetőségek
Oktatásfejlesztési Observatory Központ
Observatory Centre For Educational Development
  • Projektek
    • ABCD
    • LEVEL UP!
    • PAL
      • Letölthető tanulmányok
      • Hírek
      • Események
    • SEQUENCES
  • Korábbi projektek
    • PRALINE
    • proAbility
    • ReferNet
      • A ReferNet hálózat felépítése
    • EWT
    • IQFET
    • PSIVET
    • QALEP
    • JobArt TtT
    • TTNet
    • Defining VET Professions
    • ACVCD
  • Tanulmányok
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2005-2006
    • 1998-2004
    • Szakértői munkák
      • ‘Financing training in Europe’ (Képzésfinanszírozás Európában) (2011)
      • A tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazása Európában – összehasonlító elemzés (2014)
      • Tanonc- és gyakornoki képzés Európában (2013)
  • Információtár
    • Magyar-angol szakszótár
    • Szakképzési bibliográfia
    • Honlaptérkép
    • Linkgyűjtemény
RSS EN HU

Alacsonyan képzett felnőttek és az egész életen át tartó tanulás

2012-06-08

Az alacsony képzettséggel rendelkező emberek kisebb valószínűséggel vesznek részt felnőttképzési programokban. Az Európai Unió országaiban  részvételi arányuk mindössze 3,8%, és ez alig-alig változik
A teljes, angol nyelvű cikk itt található: http://www.cedefop.europa.eu/EN/articles/19739.aspx
Ahhoz, hogy növeljük a gazdaság versenyképességét és igazságosabb, befogadóbb társadalomban élhessünk, az egész életen át tartó tanulás lehetőségét minden egyes ember számára elérhetővé kell tennünk az EU-ban. Növelni kell a felnőttek részarányát az egész életen át tartó tanulási programokban, s főként az olyan veszélyeztetett csoportokat és egyéneket kell jobban bevonni, akiket a társadalomból való kirekesztődés fenyeget, mint például az alacsonyan iskolázottak. (Brugge-i kommüniké, Európa Tanács 2020 Stratégia)
Az itt figyelembe vett adatsor az egész életen át tartó tanulási programokban részt vevő, alacsony képzettségű felnőttek arányát mutatja. (Rákattintva nagyítható!) Azokra a 25-64 évesekre vonatkozik, akik hazai viszonylatban legfeljebb 8 osztályt végeztek, vagy továbbtanultak ugyan, de végül nem szereztek sem szakmunkás bizonyítványt, sem érettségit. (ISCED szint: 0-2), és a kérdezés időpontját megelőző 4 hétben valamilyen oktatási vagy képzési programban vettek részt.

Főbb megállapítások

  • Az Európai Unióban 2010-ben 74 millió körül volt az alacsony (legfeljebb alsó középfokú) végzettségű felnőttek száma. Közülük 3,8% vett részt valamilyen képzésben vagy oktatásban a felmérést megelőző 4 héten belül. Ez jóval alacsonyabb, mint a teljes felnőtt lakosság ugyanilyen programokban való részvételi aránya (9,1%).
  • Az alacsony végzettségűek részvételi arányára vonatkozó becslést 18 tagország adta meg. A 2010-re becsült adat Dániában és Svédországban volt a legmagasabb (23,4 ill. 15,8%), valamint 9% felett volt Hollandiában, az Egyesült Királyságban és Finnországban is. A többi adatszolgáltató országban az arány ennél jóval alacsonyabb. A legalacsonyabb értékeket Csehország, Olaszország, Lengyelország, Magyarország, és Görögország jelentette (mindenhol 2% alatt).
  • A 2008-2010-es időszakban az alacsony végzettségűek részvételi aránya az egész életen át  tartó tanulás programokban stagnált. Az EU-átlag is azonos szinten maradt, és az országok többségében sem történt érdemi elmozdulás (a változás 0,5%-nál kisebb volt). Ugyanakkor viszont Dániában és Svédországban 2,5%-os, Portugáliában pedig 0,8%-os növekedést tapasztaltak. Az arányszám enyhén csökkent Finnországban és az Egyesült Királyságban (0,8 ill. 0,5%-kal).

Cedefop hírek | Címkék alacsonyan képzettek, Cedefop, egész életen át tartó tanulás, felnőttképzés

Németh Ildikó

« Előző Következő »
  • Címkék
  • Rovatok
  • Hírarchívum

adatbázis alacsonyan képzettek befogadás Cedefop Cedefop esemény Cedefop kiadvány Cedefop tájékoztató duális képzés EAEA egész életen át tartó tanulás előrejelzés Erasmus esélyegyenlőség ET2020 Európai Unió felnőttképzés foglalkoztatás hátrányos helyzet hírlevél Ifjúsági Garancia ifjúsági munkanélküliség IKT jogszabály jó gyakorlatok konferencia korai iskolaelhagyás képesítési keretrendszer képzés készségek minőségbiztosítás mobilitás munkaerőpiac OECD oktatás pályaorientáció pályázat ReferNet statisztika szakképzés szakmai gyakorlat tanulószerződéses gyakorlati képzés tanárképzés továbbképzés verseny vállalkozói készségek

Cedefop hírek Események Európai hírek Hazai hírek Hírlevelek Kiadványok, tanulmányok Observatory projektek Pályázatok ReferNet Uncategorized

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

Határidők

Nincsenek bejegyzések.
Ez a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központjának honlapja.

Tevékenységünkről bővebben
Elérhetőségeink
Honlaptérkép

Copyright © 2018