• Főoldal
  • Rólunk
    • Küldetésünk
    • Tevékenységünk
    • Munkatársak
    • Partnereink
  • Elérhetőségek
Oktatásfejlesztési Observatory Központ
Observatory Centre For Educational Development
  • Projektek
    • ABCD
    • LEVEL UP!
      • Level Up! HÍREK, ESEMÉNYEK
    • PAL
      • Letölthető tanulmányok
      • Hírek
      • Események
    • SEQUENCES
      • SEQUENCES HÍREK, ESEMÉNYEK
  • Korábbi projektek
    • PRALINE
    • proAbility
    • ReferNet
      • A ReferNet hálózat felépítése
    • EWT
    • IQFET
    • PSIVET
    • QALEP
    • JobArt TtT
    • TTNet
    • Defining VET Professions
    • ACVCD
  • Tanulmányok
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2005-2006
    • 1998-2004
    • Szakértői munkák
      • ‘Financing training in Europe’ (Képzésfinanszírozás Európában) (2011)
      • A tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazása Európában – összehasonlító elemzés (2014)
      • Tanonc- és gyakornoki képzés Európában (2013)
  • Információtár
    • Magyar-angol szakszótár
    • Szakképzési bibliográfia
    • Honlaptérkép
    • Linkgyűjtemény
RSS EN HU

“Eredményes európai szakpolitikai intézkedések a korai iskolaelhagyás csökkentésére” – konferencia-beszámoló

2012-06-18

Minden hetedik fiatalt érint a lemorzsolódás problémája, amely az európai oktatásügy egyik legfontosabb kihívása. Csökkentése éppen ezért az EU tagországok közös feladata.

Az Európai Bizottság 2012 márciusában 300 szakember, köztük tanárok, kutatók és döntéshozók, részvételével konferenciát szervezett. A korai iskolaelhagyásról szóló tanácskozás eredményeit az alábbi anyag mutatja be. A helyszínen a rendezők kiállítást is szerveztek, amely 22 jó példát és sikeres kezdeményezést mutatott be.

A szakértők olyan alapvető célokat fogalmaztak meg, mint

  • megfelelő tényeken alapuló és ezáltal célzottabb szakpolitikák kidolgozása a lemorzsolódás csökkentésére,
  • ágazatközi együttműködések megteremtése,
  • a szakképzésből lemorzsolódók megszólítása, és
  • új tanulási formák népszerűsítése a nem kellően motivált fiatalok körében, hogy benntarthatóak legyenek a képzési-oktatási rendszerben.

További részletek a konferencia-beszámolóban, itt: http://ec.europa.eu/education/school-education/doc/esl/report_en.pdf

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetből az oktatási tárca felkérésre Halász Gábor is részt vett a konferencián.

Egy 10 000 tanuló iskolai útját vizsgáló követéses felmérésről számolt be, amelyet 2006 óta évente végeznek. A vizsgált tanulók 2006 májusában nyolcadikosok voltak. A felmérés többek között információkat gyűjt a fiatalok szociális és gazdasági helyzetéről, etnikai hovatartozásáról, családi hátteréről és a lemorzsolódás okairól. A mintában felülreprezentáltak az alacsony kompetencia-szinttel rendelkező tanulók. A speciális nevelési igényű (SNI) tanulókat egy 1000 fős alminta reprezentálja. A vizsgált tanulók 8-10%-a roma. Az első eredmények azt mutatják, hogy a roma tanulók nagyobb valószínűséggel morzsolódnak le vagy ismételnek évet. Az iskolaelhagyás és az évismétlés aránya különösen magas a szakiskolások esetében.

Halász Gábor előadásának anyaga innen tölthető le: Halasz_Gabor_ea A PowerPoint prezentációt diavetítés módban lehet lejátszani. A tartalomjegyzékben mindig a képekre kattintva jelenik meg a mögöttes tartalom.

Az Életpálya-felmérés eredményeiről részletesebben az alábbi tanulmány számol be:

Kertesi Gábor –Kézdi Gábor: Iskolázatlan szülők gyermekei és roma fiatalok a középiskolában – Beszámoló az Educatio Életpálya-felmérésének 2006 és 2009 közötti hullámaiból In: Kolosi Tamás-Tóth István György (szerk.): Társadalmi riport 2010., TÁRKI 2010

Események, Európai hírek, Hazai hírek | Címkék Európai Unió, korai iskolaelhagyás

Németh Ildikó

« Előző Következő »
  • Címkék
  • Rovatok
  • Hírarchívum

adatbázis alacsonyan képzettek befogadás Cedefop Cedefop esemény Cedefop kiadvány Cedefop tájékoztató duális képzés EAEA egész életen át tartó tanulás előrejelzés Erasmus esélyegyenlőség ET2020 Európai Unió felnőttképzés foglalkoztatás hátrányos helyzet hírlevél Ifjúsági Garancia ifjúsági munkanélküliség IKT jogszabály jó gyakorlatok konferencia korai iskolaelhagyás képesítési keretrendszer képzés készségek minőségbiztosítás mobilitás munkaerőpiac OECD oktatás pályaorientáció pályázat ReferNet statisztika szakképzés szakmai gyakorlat tanulószerződéses gyakorlati képzés tanárképzés továbbképzés verseny vállalkozói készségek

Cedefop hírek Események Európai hírek Hazai hírek Hírlevelek Kiadványok, tanulmányok Observatory projektek Pályázatok ReferNet Uncategorized

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

Határidők

Nincsenek bejegyzések.
Ez a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központjának honlapja.

Tevékenységünkről bővebben
Elérhetőségeink
Honlaptérkép

Copyright © 2018