• Főoldal
  • Rólunk
    • Küldetésünk
    • Tevékenységünk
    • Munkatársak
    • Partnereink
  • Elérhetőségek
Oktatásfejlesztési Observatory Központ
Observatory Centre For Educational Development
  • Projektek
    • ABCD
    • LEVEL UP!
      • Level Up! HÍREK, ESEMÉNYEK
    • PAL
      • Letölthető tanulmányok
      • Hírek
      • Események
    • SEQUENCES
      • SEQUENCES HÍREK, ESEMÉNYEK
  • Korábbi projektek
    • PRALINE
    • proAbility
    • ReferNet
      • A ReferNet hálózat felépítése
    • EWT
    • IQFET
    • PSIVET
    • QALEP
    • JobArt TtT
    • TTNet
    • Defining VET Professions
    • ACVCD
  • Tanulmányok
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2005-2006
    • 1998-2004
    • Szakértői munkák
      • ‘Financing training in Europe’ (Képzésfinanszírozás Európában) (2011)
      • A tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazása Európában – összehasonlító elemzés (2014)
      • Tanonc- és gyakornoki képzés Európában (2013)
  • Információtár
    • Magyar-angol szakszótár
    • Szakképzési bibliográfia
    • Honlaptérkép
    • Linkgyűjtemény
RSS EN HU

Innováció a tanórákon – a Comenius projektek sokat segítenek

2013-06-12

Az Európai Unió Comenius programja az iskolai partnerségektől kezdve az óvó-, tanító- és tanárképzésen át az eTwinning iskolai hálózatig tevékenységek széles skáláját támogatja. Az egész életen át tartó tanulás programja (amelyet 2014 januárjától az Erasmus mindenkinek nevű kezdeményezés vált fel, ld. bővebben itt) részeként a Comenius új pedagógiai módszerek és segédanyagok kidolgozását segíti, évi kb. 13 millió euróval. A támogatásból a pedagógusképző intézmények, civil szervezetek és iskolák olyan innovatív tanítási módszereket ismerhetnek meg, mint pl. a drámapedagógia, vagy az óvodai környezeti nevelés új módszerei.
Az innovatív módszerekkel kapcsolatos uniós projektek résztvevőinek 80%-a úgy véli, az új módszerek és tapasztalatok nagyban segítik a pedagógiai munkát. Az erre vonatkozó, 2010-12 között készült tanulmány szerint a legkedvezőbb hatás azokat érte, akik közvetlenül vettek részt a projektekben: kiszélesedett a látókörük, több bevált gyakorlatot és innovatív módszert ismertek meg, valamint javultak az informatikai, nyelvi és vezetői készségeik. A résztvevő szervezetek pedig arról számoltak be, hogy új kapcsolatokat kötöttek, új hálózatok születtek.
A Comenius programok koordinátora Magyarországon a Tempus Közalapítvány. Bővebb információk a pályázati lehetőségekről itt találhatók: http://www.tpf.hu/pages/content/index.php?page_id=577
További információk

  • A tanulmány teljes szövege [EN] és összefoglalója [DE, EN, FR]
  • Comenius multilaterális hálózatokról és projektekről
  • Európai Bizottság Comenius program

Forrás: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-408_hu.htm

Európai hírek, Kiadványok, tanulmányok, Pályázatok | Címkék egész életen át tartó tanulás, pályázat

Németh Ildikó

« Előző Következő »
  • Címkék
  • Rovatok
  • Hírarchívum

adatbázis alacsonyan képzettek befogadás Cedefop Cedefop esemény Cedefop kiadvány Cedefop tájékoztató duális képzés EAEA egész életen át tartó tanulás előrejelzés Erasmus esélyegyenlőség ET2020 Európai Unió felnőttképzés foglalkoztatás hátrányos helyzet hírlevél Ifjúsági Garancia ifjúsági munkanélküliség IKT jogszabály jó gyakorlatok konferencia korai iskolaelhagyás képesítési keretrendszer képzés készségek minőségbiztosítás mobilitás munkaerőpiac OECD oktatás pályaorientáció pályázat ReferNet statisztika szakképzés szakmai gyakorlat tanulószerződéses gyakorlati képzés tanárképzés továbbképzés verseny vállalkozói készségek

Cedefop hírek Események Európai hírek Hazai hírek Hírlevelek Kiadványok, tanulmányok Observatory projektek Pályázatok ReferNet Uncategorized

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

Határidők

Nincsenek bejegyzések.
Ez a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központjának honlapja.

Tevékenységünkről bővebben
Elérhetőségeink
Honlaptérkép

Copyright © 2018