• Főoldal
  • Rólunk
    • Küldetésünk
    • Tevékenységünk
    • Munkatársak
    • Partnereink
  • Elérhetőségek
Oktatásfejlesztési Observatory Központ
Observatory Centre For Educational Development
  • Projektek
    • ABCD
    • LEVEL UP!
      • Level Up! HÍREK, ESEMÉNYEK
    • PAL
      • Letölthető tanulmányok
      • Hírek
      • Események
    • SEQUENCES
      • SEQUENCES HÍREK, ESEMÉNYEK
  • Korábbi projektek
    • PRALINE
    • proAbility
    • ReferNet
      • A ReferNet hálózat felépítése
    • EWT
    • IQFET
    • PSIVET
    • QALEP
    • JobArt TtT
    • TTNet
    • Defining VET Professions
    • ACVCD
  • Tanulmányok
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2005-2006
    • 1998-2004
    • Szakértői munkák
      • ‘Financing training in Europe’ (Képzésfinanszírozás Európában) (2011)
      • A tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazása Európában – összehasonlító elemzés (2014)
      • Tanonc- és gyakornoki képzés Európában (2013)
  • Információtár
    • Magyar-angol szakszótár
    • Szakképzési bibliográfia
    • Honlaptérkép
    • Linkgyűjtemény
RSS EN HU

Szakmai továbbképzés Európában: részvétel és hozzáférés

2014-11-28

Az Európai Szakképzés-fejlesztési Központ, a Cedefop szakpolitikai kézikönyvet tett közzé, amelynek célja, hogy iránymutatást nyújtson a szakpolitikai döntéshozók számára: a kiadvány jó példákra alapozva mutatja be azokat a tényezőket, amelyek hozzájárulnak a szakmai továbbképzési (CVET) rendszer sikeréhez. Emellett a kiadvány arra is felhívja a figyelmet, hogy a szakmai továbbképzésbe való befektetés megtérül; a résztvevők – főként a hátrányos helyzetű csoportok tagjai – számának emelésével, illetőleg minőségbiztosítási elemek beépítésén keresztül az ilyen jellegű képzésekből származó előnyök még tovább növelhetők.

CVET_policy_handbook_coverA szakmai továbbképzés az egész életen át tartó tanulás fő pillére és elengedhetetlen eleme az oktatás terén az EU 2020-ra kitűzött céljai elérésének. Az Oktatás és képzés 2020-as (ET 2020) célok között szerepel a felnőttek (25-64 évesek) 15%-ának egész életen át tartó tanulásban való részvétele. Ezt a célt azonban a legtöbb tagország nem érte még el, így az oktatáshoz, képzéshez való hozzáférés és részvétel arányának növelése az EU oktatáspolitikájának központi eleme.  A szakmai továbbképzés tehát hozzájárul az EURÓPA 2020 stratégia két fő céljához is: az intelligens és az inkluzív növekedéshez.

A szakmai továbbképzés nem csupán a produktivitást, a gazdasági növekedést, a foglalkoztathatóságot, az innovációt és a versenyképességet növeli, de hozzájárul a méltányosság, a társadalmi kohézió erősödéséhez is, és pozitívan befolyásolja a hátrányos helyzetű csoportok munkaerőpiaci és társadalmi részvételét is.

A Cedefop szakpolitikai kézikönyve azt vizsgálja, hogy milyen szerepet játszanak a döntéshozók és a vállalatok a szakmai továbbképzésben, kiemelve, hogy milyen jelentős szerep jut a politikai döntéshozóknak és társadalmi partnereknek a vállalatok bevonásában és támogatásában. A vállalatoknak azért van kulcsszerepük a szakmai továbbképzések területén, mert az ilyen jellegű képzések többségét a munkáltatók biztosítják: az ő érdekük, hogy az alkalmazottaik tudása, készségei és kompetenciái naprakészek legyenek, gyorsan alkalmazkodjanak a változó technológiákhoz és a gazdasági-társadalmi változásokhoz.

A kiadvány letölthető angol nyelven az alábbi linkről:

http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/6125_en.pdf

Forrás: http://www.cedefop.europa.eu/EN/publications/24577.aspx

Cedefop hírek, Kiadványok, tanulmányok | Címkék Cedefop kiadvány, esélyegyenlőség, szakképzés, továbbképzés

Németh Ildikó

« Előző Következő »
  • Címkék
  • Rovatok
  • Hírarchívum

adatbázis alacsonyan képzettek befogadás Cedefop Cedefop esemény Cedefop kiadvány Cedefop tájékoztató duális képzés EAEA egész életen át tartó tanulás előrejelzés Erasmus esélyegyenlőség ET2020 Európai Unió felnőttképzés foglalkoztatás hátrányos helyzet hírlevél Ifjúsági Garancia ifjúsági munkanélküliség IKT jogszabály jó gyakorlatok konferencia korai iskolaelhagyás képesítési keretrendszer képzés készségek minőségbiztosítás mobilitás munkaerőpiac OECD oktatás pályaorientáció pályázat ReferNet statisztika szakképzés szakmai gyakorlat tanulószerződéses gyakorlati képzés tanárképzés továbbképzés verseny vállalkozói készségek

Cedefop hírek Események Európai hírek Hazai hírek Hírlevelek Kiadványok, tanulmányok Observatory projektek Pályázatok ReferNet Uncategorized

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

Határidők

Nincsenek bejegyzések.
Ez a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központjának honlapja.

Tevékenységünkről bővebben
Elérhetőségeink
Honlaptérkép

Copyright © 2018