SEQUENCES

Európai koragyermekkori nevelést támogató ön- és külső minőségértékelés

Számos korábbi kutatás rávilágított arra, hogy a koragyermekkori nevelési és gondozási szolgáltatások pozitív hatással vannak a gyermekekre és szülőkre egyaránt, a nők foglalkoztathatóságára, összességében az egész család életminőségére. Segítenek megteremteni a munka és a magánélet közötti egyensúlyt, ugyanakkor teret adnak a szülői dimenzióval kapcsolatos szakmai diskurzusnak. Az egyedi igényeket – pl. rugalmas nyitva tartás, testreszabott szolgáltatások – a közszolgáltatások rendszere kevésbé képes kielégíteni. Éppen ezért a koragyermekkori nevelés minőségének kérdése kiemelt fontosságú. Elengedhetetlen, hogy fenntartótól függetlenül – legyen szó állami vagy magán intézményről – ugyanolyan minőségű szolgáltatás legyen elérhető a családok számára.

A nemzetközi együttműködésben megvalósuló projekt célja elsősorban egy ön- és külső értékeléshez kidolgozott eszközcsomag fejlesztése, amely segítségével javítható a koragyermekkori nevelési és gondozási szolgáltatások minősége.

 

Projektpartnerek:

  • Associazione FORMA.Azione srl (koordinátor) (IT)
  • SEM Società Cooperativa Sociale (IT)
  • LETU – Lietuvos svietimo profesine sajunga (LT)
  • CUB – Budapesti Corvinus Egyetem (HU)
  • MUT – Malta Union of Teachers (MT)
  • EPA – European Parents Association (BE)
  • ECI – Early Childhood Ireland (IE)
  • GZZ – Gradinita cu Program Prelungit “Zana Zanelor” (RO)

 

További információ: https://sequences-project.eu/

Kapcsolat: orsolya.kurucz [ ] uni-corvinus.hu

Budapesti Corvinus Egyetem, Oktatásfejlesztési Observatory Központ

Sequences – Self and external Evaluation of Quality in Europe to Nourish Childhood Education Services – 2016-1-IT02-KA-201-024628