• Főoldal
  • Rólunk
    • Küldetésünk
    • Tevékenységünk
    • Munkatársak
    • Partnereink
  • Elérhetőségek
Oktatásfejlesztési Observatory Központ
Observatory Centre For Educational Development
  • Projektek
    • ABCD
    • LEVEL UP!
      • Level Up! HÍREK, ESEMÉNYEK
    • PAL
      • Letölthető tanulmányok
      • Hírek
      • Események
    • SEQUENCES
      • SEQUENCES HÍREK, ESEMÉNYEK
  • Korábbi projektek
    • PRALINE
    • proAbility
    • ReferNet
      • A ReferNet hálózat felépítése
    • EWT
    • IQFET
    • PSIVET
    • QALEP
    • JobArt TtT
    • TTNet
    • Defining VET Professions
    • ACVCD
  • Tanulmányok
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2010
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2005-2006
    • 1998-2004
    • Szakértői munkák
      • ‘Financing training in Europe’ (Képzésfinanszírozás Európában) (2011)
      • A tanulási eredmények alapú megközelítés alkalmazása Európában – összehasonlító elemzés (2014)
      • Tanonc- és gyakornoki képzés Európában (2013)
  • Információtár
    • Magyar-angol szakszótár
    • Szakképzési bibliográfia
    • Honlaptérkép
    • Linkgyűjtemény
RSS EN HU

Animációs alkotások készítése, mint tanulási eszköz a szakképzésben – Új projektünk az Animated Classwork

2012-09-12

Az Animated Classwork (AnimClass) projekt elsődleges célja, hogy bevezesse az animációs alkotások készítését, mint tanulási eszközt a magyar szakképzési rendszerbe. A kétéves, 2012 szeptemberében indult projekt az Európai Bizottság “Egész életen át tartó tanulás program” Leonardo da Vinci alprogramjának egy innováció-transzfer típusú projektje, mely konzorciumi formában valósul meg.
A konzorciumot a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központja vezeti, szoros együttműködésben a Tanárképző Központtal. A munka a módszer dán fejlesztőinek, az észt Tallinn Egyetem pedagógiai szakértőinek, valamint a legjelentősebb magyar animációs cég, a Kecskemétfilm szakembereinek bevonásával folyik. A Handler Nándor Szakképző Iskola irányítja a kísérletet, biztosítva a módszer bevezetését a szakképzésbe. A munkáltatók szempontjait az L & F Team fodrászcég képviseli a projektben.
Mozgóképekkel teli világban élünk, ahol a gyermekeket a tv-műsorok, filmek és videók (is) szocializálják. Kutatások bizonyítják, hogy a gyermekeket bármely életkorban jobban érdeklik a filmek, mint bármely más formában tartott bemutató. Az Animáció az oktatásban c. tanulmány kiemeli, hogy mivel az animáció hatással van a tanulásra, a műveltségre és a kreativitásra is, tanulási eszközként rendkívüli módon motiválja a gyermekeket: pozitív hatása van a tanulmányaikra és eredményesebbé teszi egyéni fejlődésüket.
A dán Aarhus Egyetem az Animation Workshop céggel együttműködve kifejlesztett egy olyan oktatási módszert, amelyben a diákok animációs alkotási folyamatokon keresztül dolgozzák fel a különböző tananyagokat. A fejlesztési és tesztelési munka dán koordinációval 2005-ben indult és azóta három egymást követő Leonardo projektben valósul meg. Ez idő alatt dán, észt, spanyol, francia és angol iskolákban tesztelték a módszert, amelyet a BCE által vezetett projektben most hazánkban is kipróbálunk. A korábbi tesztekben résztvevők észrevételei nagyon pozitívak voltak, az iskolák a projekt lezárása után is használják a módszert.
A korábbi projektek eredményeképpen az animáció segítségével való tanítás módszertanáról on-line tanárképzési kézikönyv, továbbá DVD és tájékoztató füzet készült. Az AnimClass projektben többek között az is a célunk, hogy a fenti segédanyagokat a hazai kívánalmakhoz adaptált tartalommal magyar nyelven is rendelkezésre bocsássuk.
Annak ellenére, hogy a módszer pozitív hatásai bizonyítottak, Magyarországon eddig egyáltalán nem kínáltak tanári tréningeket e területen. Jelenlegi célunk, hogy az Animated classwork módszert meghonosítsuk Magyarországon, a már rendelkezésre álló anyagokat a helyi igényekhez igazítsuk, illetve az alábbi szempontokkal gazdagítsuk a tanári kézikönyvet:

  1. szakképzési pedagógiai szempontok;
  2. felhasználási lehetőségek, ötletek gyűjtése a szakiskolai alkalmazáshoz;
  3. animációs példák készítése különböző szaktárgyakhoz (fodrászat, építőipar, egészségügy és szociális munka stb.)

A tervek szerint minden anyagot – beleértve az eredetieket is – magyarul teszünk elérhetővé, az új részeket pedig emellett angolul is elkészítjük. A módszert Magyarországon 3 szakképző iskolában teszteljük projektpartnerünk, a Handler Nándor Szakképző Iskola vezetésével.
Az eredmények alapot adnak majd egy, a magyar tanárok számára készülő akkreditált szakmai továbbképzési program, illetve egy speciális tanárképzési alaptantervi modul kifejlesztéséhez.
A módszer szakképző iskolákba történő bevezetésétől a következőket várjuk:

  1. Szakmai fejlődési lehetőséget nyújtva ösztönzi a tanárokat.
  2. A tanulókat saját érdeklődési körükön keresztül motiválja, s ezzel csökkenti a diákok lemorzsolódását.
  3. A projekt és az együttműködésre épülő módszerek fejlesztik a tanulók egész életen át tartó tanulással kapcsolatos készségeit, ezzel hosszú távon is hozzájárulva a készségkínálat és a munkaerőpiaci kereslet jobb illeszkedéséhez.

A Dániában már meghonosodott módszerrel kapcsolatos eredményeket, valamint az elkészült animációs kisfilmeket az alábbi honlapokon a Gallery menüpontban tekinthetik meg: http://www.animatedscience.dk/ és http://www.animatedlearning.dk/

Observatory projektek | Címkék Animclass

Németh Ildikó

« Előző Következő »
  • Címkék
  • Rovatok
  • Hírarchívum

adatbázis alacsonyan képzettek befogadás Cedefop Cedefop esemény Cedefop kiadvány Cedefop tájékoztató duális képzés EAEA egész életen át tartó tanulás előrejelzés Erasmus esélyegyenlőség ET2020 Európai Unió felnőttképzés foglalkoztatás hátrányos helyzet hírlevél Ifjúsági Garancia ifjúsági munkanélküliség IKT jogszabály jó gyakorlatok konferencia korai iskolaelhagyás képesítési keretrendszer képzés készségek minőségbiztosítás mobilitás munkaerőpiac OECD oktatás pályaorientáció pályázat ReferNet statisztika szakképzés szakmai gyakorlat tanulószerződéses gyakorlati képzés tanárképzés továbbképzés verseny vállalkozói készségek

Cedefop hírek Események Európai hírek Hazai hírek Hírlevelek Kiadványok, tanulmányok Observatory projektek Pályázatok ReferNet Uncategorized

  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011

Határidők

Nincsenek bejegyzések.
Ez a Budapesti Corvinus Egyetem Oktatásfejlesztési Observatory Központjának honlapja.

Tevékenységünkről bővebben
Elérhetőségeink
Honlaptérkép

Copyright © 2018